Сторінки

неділя, 25 серпня 2013 р.

Бюрократичні питання

   Сталася велика подія в моєму житті - я вийшла заміж. І, само собою, змінила прізвище. Ейфорія пройшла і я стикнулася з реаліями нашої бюрократичної держави. Виявляється, змінити прізвише - то ціла проблема. Та ще й викачка грошей. Отже, почну.
   Спочатку я пішла змінювати паспорт. Не буду поглиблюватися в закони, просто скажу, що зараз цим займається Державна міграційна служба (далі - паспортний стіл, ДМС). Коли я прийшла в наш територіальний відділ, мені необхідно було заповнити заяву на обмін паспорта. Перший міні-шок я отримала одразу - заяву на видачу паспорта заповнюють на друкарській машинці (це у вік нових технологій). З мене взяли 5 грн. (хоча і не повинні були, але я заплатила ще й за те, що те диво техніки взагалі ще працює). Далі мене направили в кабінет до паспортиста, яка прийняла документи, уточнила якісь деталі і видала мені два папірці з реквізитами, сказавши, що я маю принести квитанції коли буду забирати паспорт. Я подякувала, навіть не глянувши на них, і пішла.
   Коли я уважно роздивилася папірці, то виявилося, що одна сплата - то державне мито на бюджетні рахунки, з яким я згодна (34 грн.), а інша - за якісь "представницькі послуги" на рахунок ДП "Документ" (30 грн.). Виявляється, "представницькі послуги" - це допомога з підготовки документів, консультація з питань отримання паспорту і т.д. Оскільки мені набридло платити невідомо за що і всі "підготовчі дії" я зробила сама (зібрала документи, "проконсультувалася" в інтернеті), я почала читати різноманітні нормативні документи і виясняти, що то взагалі за організація. Як виявилося, плата ця зовсім необов'язкова, і мені повинні були повідомити, що мені надаються платні послуги, я повинна була з ними погодитися чи ні і т.д. Тобто виходить, що люди просто не знають, за що вони платять, бо ніхто навіть не думає уявляти, що в бюджетній організації за щось можна не платити, тим паче отримуючи головний документ. І я таки вирішила не платити і забрати паспорт тільки з квитанцією про сплату державного мита.
   Перед тим як іти за документом, я підготувала різноманітні витяги з Положень, Наказів, на всякий випадок написала заяву, щоб мені пояснили, на якіц підставі вимагають гроші. Коли я зайшла в кабінет і віддала квитанцію про сплату державного мита, я буда готова до запитання про інший платіж. Але.... його не послідувало. Тобто можна зробити висновок, що платіж зовсім не потрібно платити, але граючись на нашій безграмотності хтось поповнює собі кармани. Це насправді обурює.
   Коли мені віддали паспорт, мене чекав інший сюрприз. Згідно з новим діючим Положенням, прописка переноситься зі старого паспорта в новий при умові, якщо нічого не змінювалося. А я отримала паспорт без прописки. Мені люб'язно пояснили, що я маю топати в ЖЕК і там ставити прописку. Я вже нічого не сказала... Бо розумію, що ніхто нічого мені не вирішить.
В прийомний день я пішла в ЖЕК. Коли я віддавала паспорт, мене знов попросили оплатити 30 грн. як ви думаєте куди? Звісно, на рахунок ДП "Документ", знов за якість послуги з підготовки документів. Я м'яко пояснила дівчині, що платити нічого не збираюся (хоча вона казала, що без квитанції паспорт у неї не приймуть) і що паспорт мені видали і без цієї проплати (це виявилося аргументом). А ще я тактовно промовчала, що паспорт мені повинні віддати в той же день (згідно того ж Положення і нових змін). Бо прекрасно розумію, що їй потрібно іти в паспортний стіл, хоча прописку мені повинні були поставити одразу ж. І ще зрозуміла, що це все не врегульвано тільки для того, щоб здерти з людей побільше грошей. Бо в масштабі однієї людини сума невелика, а в масштабі всієї країни....
   Висновок - я маю новенький паспорт, чотири витрачені дні замість двох, зекономлені 60 грн. і розуміння того, що спочатку потрібно вивчати за що і навіщо ми платимо (чи не платимо).
   Мені міняти ще не один документ, тому, можливо, далі буде...
  P.S. Якщо когось щось зацікавить - звертайтеся, відповім і вкажу, якими законодавчими актами я керувалася.

Немає коментарів:

Дописати коментар